ВИДАННЯ

Дивитись все

ФІЛЬТРИ

ВІД
ДО
  • Італія
  • Австрія
  • Білорусь
  • Велика Британія
  • Невідома
  • Німеччина
  • Польща
  • Росія
  • Румунія
  • Словаччина
  • Сполучені Штати Америки
  • Україна
  • Франція
  • Чехія

Колекції

Колекція газет, які виходили на українських територіях, окупованих Німеччиною під час Другої світової війни з публікаціями пронімецького, антирадянського, антисемітського й націоналістичного змісту. Колекція налічує 269 назв видань українською та російською мовами, надрукованих переважно від 1941 до 1944 рр.

Колекція двох найтиражніших, найвпливовіших газет громадсько-політичного та літературного напряму центрального та східного регіонів: київської – "Киевлянин"(з 1864 р.), та харківської – "Утро" (з 1906 р.). Доступно 2558 номерів київської газети (випуски від 1899 до 1915 рр.) та 2794 номери газети з Харкова (випуски від 1907 до 1915 рр.)

Колекцію складають газети, видані у Києві, Харкові, Полтаві, Одесі, Дніпрі, Сумах, Запоріжжі та ін. містах Радянської України у 20-х роках міськими та районними партійними, громадськими організаціями, професійними об’єднаннями. Окремі номери – за 1917-1919 рр. Матеріали видань висвітлюють процеси колективізації, розкуркулення, посівних, антирелігійної та хлібозаготівельної кампаній, проблеми політичного та соціально-економічного розвитку УСРР та Союзу РСР (після 1922р.). Колекція налічує 147 назв видань від 1922 до 1926 рр.

Україно- та польськомовні газети зі Львова, Луцька, Ярослава та Холма, що видавалися в період між двома світовими війнами. Значну частину колекції складають номери газети «Діло» – провідного українського суспільно-політичного часопису Галичини національно-демократичного спрямування. Колекція налічує 58 назв видань від 1919 до 1939 рр.

Колекція з видань, які виходили друком у таборах для біженців (Ді-Пі, Displaced Persons) у Німеччини й Австрії після Другої світової війни. Публікації висвітлюють українське патріотичне, культурно-освітнє, мистецьке та суспільно-релігійне життя в таборах. Колекцію доповнюють видання української еміграції в Європі національної, літературної, ветеранської, студентської, релігійної, спортивної, пластової тематики. Представлено 67 назв від 1946 до 1966 рр.

Колекція з найбільш популярних у міжвоєнний період видань політичних партій та єврейських культурно-просвітницьких організацій. Найвідоміша львівська щоденна єврейська польськомовна суспільно-політична газета “Chwila” налічує 8103 номери та 243 номери додатку. Також колекція включає видання єврейських митців, буковинських євреїв, скаутських організацій «Ганоар Гаіврі», «Ганоар Гаційоні», студентських часописів та газет соціалістичного спрямування. У колекції доступно 27 назв з Варшави, Познані та західних українських міст, виданих протягом 1919–1939 рр., загалом – 10181 випуск.

Спроба об'єднати наукові гуманітарні періодичні видання не обмежуючись хронологією та тематикою. Нині до колекції включено підбірку з 217 випусків "Записок наукового товариства імені Шевченка" від 1893 року, серію фахових історико-архівознавчих часописів, передусім "Архіви України" (понад 250 випусків), а також окремі числа академічних історичних журналів, які ми плануємо згодом додати на ресурс у повному обсязі.

Щоденні газети «Рада», ліберального напряму (1906-1919 рр.), та «Нова Рада» (1917-1919 рр.), які виходили у Києві. На сторінках видань публікувалися важливі законодавчі акти, висвітлювалась діяльність Центральної та Малої рад, Генерального Секретаріату, подавалася хроніка подій у столиці, вміщувалися аналітичні матеріали та полемічні статті. В колекції доступно 2626 номерів.

Чотири найтиражованіші видання регіону – Czernowitzer Allgemeine Zeitung (Чернівецька загальна газета), Czernowitzer Morgenblatt (Чернівецький ранковий листок), Glasul Bucovinei (Голос Буковини) та Vorwärts (Вперед) – орієнтовані переважно на німецькомовне та румунськомовне населення, які видавалися в період між двома світовими війнами в Чернівцях. Колекція налічує 15983 випуски, публікації яких висвітлювали події суспільно-політичного, релігійного та економічного життя міжнародного та місцевого значення.

Відкрита демонстраційна колекція, яка дозволяє побачити як виглядають

номери видань при отриманні повного доступу до ресурсу.

Понад 10 тисяч випусків 29-ти назв газет з Києва, Харкова, Донецька, Бердичева, Одеси, Новозлатополя, Кременчука та Калинівського, які виходили від 1926 до 1940 рр. Колекція представлена переважно офіційними друкованими органами партійних, політичних, громадських, фабрично-заводських організацій. Тексти публікацій мовою їдиш, частково українською та російською.

Представлено 25 назв журналів, які побачили світ в Києві, Харкові та Одесі протягом 1920-х-1930-х рр. Видавались заводами та фабриками, професійними об’єднаннями й громадськими організаціями (літературні, дитячі та юнацько-молодіжні журнали, видання технічного спрямування). Частково журнали є продовженнями або додатками до газет з ідентичними назвами.

Унікальна колекція журналів 20-30-х років з Києва, Харкова, Одеси, Дніпра, Донецька: «Всесвіт» (1923-1959), «Нова генерація» (1927-1929); «Радянський театр» (1929-1931), «Кіно» (1925-1933), «Літературний ярмарок» (1928-1929) та ін. з публікаціями творів українських письменників та поетів різних мистецьких напрямків та груп, оглядами подій і явищ літературного та мистецького середовищ як в Україні, так й поза її межами. Доступно 1875 випусків з 36 видань.