ВИДАННЯ

Дивитись все

ФІЛЬТРИ

ВІД
ДО
  • Італія
  • Австрія
  • Білорусь
  • Велика Британія
  • Невідома
  • Німеччина
  • Польща
  • Росія
  • Румунія
  • Словаччина
  • Сполучені Штати Америки
  • Україна
  • Франція
  • Чехія

Про проект

LIBRARIA – проект компанії Архівні інформаційні системи (АІС), що здійснюється у співпраці з бібліотеками, архівами та науковими інституціями в Україні та за її межами. Мета проекту – оцифрувати та надати доступ онлайн до чим більшого масиву української історичної періодики.

Ми розпочали роботу над створенням ресурсу 2012 року, коли було відскановано перші колекції українських газет. Наразі оцифровано більше 700 000 сторінок понад 400 видань українською, польською, німецькою, румунською, їдиш, кримсько-татарською та російською мовами, що видавалися у різних регіонах України та поза її межами від початку до 50-х років ХХ ст. Ресурс постійно наповнюється. Ми продовжуємо роботи і плануємо представити у найближчі роки кілька мільйонів сторінок значно розширивши географічні та хронологічні межі проекту.

На вебсайті доступні для перегляду не лише цифрові зображення але й розпізнані тексти видань з інтерактивними змістами кожного з чисел, що надає користувачам широкі пошукові можливості.

Окрім морфологічного повнотекстового пошуку, доступний також пошук за назвами видань, географією (регіони та місця) та хронологією видань (конкретні дати або періоди); окремо може бути застосований пошук за заголовками статей, а також пошук ілюстрацій за підписами до них.

Протягом дев’яти років, доки тривали роботи з оцифровування первісного масиву періодики, розробки платформи презентації контенту тощо, ми не обмежували доступу до ресурсу.

Але зважаючи на те, що проєкт є приватною ініціативою й потребує значних ресурсів для сканування, обробки та представлення онлайн колекцій, ми не бачимо іншого шляху його розвитку крім комерційного.

Повний доступ до контенту, включно з переглядом зображень та розпізнаних текстів конкретних чисел, є платним й надається зареєстрованим користувачам.

Доступ бібліотекам надається після укладання відповідної угоди, за статичними IP адресами у межах читальних залів. Будь ласка, зверніться до нас

Кошти, отримані від реалізації доступу, реінвестуватимуться у розвиток проєкту – ми плануємо представляти тисячі газетних сторінок, розширюючи географічні та хронологічні межі ресурсу. Також працюємо над удосконаленням системи презентації, насамперед – інструментів для пошуку.

Інформація про нові, завантажені на ресурс видання, щомісячно з’являтиметься  у рубриці надходження на головній сторінці сайту.

Бібліотеки та інституції, які надають нам свої повні зібрання видань для оцифрування,  можуть отримати безкоштовний доступ до цих колекцій у своїх читальних залах (перелік)

*ставимо до відома, що повний доступ до ресурсу через мобільні телефони може відображатися некоректно, однак ми працюємо над тим, щоб перегляд був зручним з будь-якого пристрою.

Безкоштовний демо контент можна переглянути тут.

Зважаючи на значний обсяг контенту та його розмаїття, ми поділили представлені на сайті видання на тематичні колекції. Усвідомлюючи певну суб’єктивність такого підходу, ми все ж вважаємо його доцільним й сподіваємося, він додасть зручностей та допоможе користувачам ресурсу краще орієнтуватися у представленому масиві.

Ми використовуємо високопродуктивне спеціальне обладнання для архівного та бібліотечного сканування, яке не шкодить оригіналам – планетарні сканери Zeutschel OS 12000 та OS 14000 (формати А2 та А1), й дозволяє нам сканувати десятки тисяч сторінок щомісяця. Завдяки сучасній технології посторінкової сегментації на рівні статей та власній платформі онлайн презентації контенту ми маємо можливість надавати користувачам ресурсу численні пошукові засоби.

Відскановані газети обробляються за допомогою спеціального програмного забезпечення (docWorks), яке перетворює цифрові зображення на інтелектуальні пакети, з використанням технологій OCR (розпізнавання тексту) і зонування (ідентифікація заголовків, текстових та рекламних блоків, зображень тощо для кожної сторінки), що містять структурні та описові метадані у міжнародних форматах METS/ALTO та MODS для кожного числа, які імпортуються до системи презентації й забезпечують багатоаспектний, у тому числі повнотекстовий, пошук.

Ми працюємо з багатьма інституціями в Україні та за її межами, які надають нам матеріали для сканування, серед них університетські та архівні бібліотеки, музеї, Книжкова палата України. Ми постійно шукаємо нових партнерів й заохочуємо участь у проекті бібліотек, що зберігають атрактивні й повні колекції української історичної періодики.

Наші технічні можливості значно перевищують реальні темпи оцифрування, оскільки основною проблемою залишається доступ до оригіналів. Партнерство у проєкті надає можливість не лише оцифрувати й відкрити доступ до рідкісних газетних фондів, але у такий спосіб убезпечити їх від передчасної втрати, насамперед через обмеження обігу оригіналів.

Ми також провадимо реставраційні роботи та забезпечуємо подальше довготривале зберігання колекцій у спеціальних, вироблених за міжнародними стандартами, архівних коробках, адже квасний, низької якості, газетний папір ХІХ – першої половини ХХ ст., схильний до швидкого руйнування.

Стати партнером.

Виключні майнові права на оцифрований та представлений на LIBRARIA контент, платформу онлайн презентації контенту та торгову марку LIBRARIA™ належать компанії Архівні інформаційні системи й зареєстровані відповідно до українського законодавства про авторські та суміжні права.

Ми ретельно підходимо до відбору видань для оцифровування та представлення на LIBRARIA й працюємо виключно в межах норм українського та міжнародного авторського й суміжних з ним прав. Втім, якщо ви вважаєте, що ваші права було порушено, зокрема через оприлюднення на сайті захищених правом творів, будь ласка, зверніться до нас – ми вживатимемо усіх можливих заходів для з’ясування обставин та відновлення порушених прав.

Архівні інформаційні системи (АІС) – українська компанія, яка з 2005 року працює над оцифруванням архівних та бібліотечних колекцій та впроваджує інформаційні технології в цих галузях.

АІС забезпечує високоякісне масове оцифрування, введення даних, надає послуги з перетворення контенту та пропонує програмні рішення для презентації контенту онлайн. АІС має великий досвід сканування (мільйони сторінок) архівних та бібліотечних фондів в українських державних архівах та бібліотеках, а також за межами України. Серед клієнтів та партнерів АІС численні американські та європейські дослідницькі інституції, національні архіви та бібліотеки.